Çizgi roman ve karikatür dünyasının usta isimleri ile genç çizerler bir ortaya geldi. Klâsik ile yeniyi harmanlayıp yayın hayatına başlayan çizgi roman ve karikatür mecmuası Tarama Ucu dijital olarak 1 Haziran’da okuyucuyla buluştu.
Yayın direktörlüğünü usta çizer Erdal Belenlioğlu’nun yaptığı ve her ay farklı bir belge ile çıkacak olan Tarama Ucu’nun birinci konuğu, karikatür dünyasının duayeni Oğuz Aral’dı…
Mizahın gücüne tahminen de en çok gereksinim duyduğumuz devirde bir nefes alanı oluşturan müellif ve çizerler için Türkiye’de mizahın, karikatür sanatının geldiği noktayı sorduk.
Erdal Belenlioğlu
NEFES ALIYORUZ
Tarama Ucu Mecmuası Yayın Direktörü usta çizer Erdal Belenlioğlu Gırgır’da karikatürlerini yayınlandığında lisedeydi. Üniversitede Oğuz Aral’la tanıştı. Dijital olarak yayına başlayan Tarama Ucu çizgi roman ve karikatür mecmuasının bir nefes alanı oluşturacağını anlatan Benlioğlu, “Dijital, çağımız için bir gerçeklik ancak bizim matbaa mürekkebi kokusuna olan aşkımız da bitmiş değil. Dağıtım şirketlerinin aldığı hisse çok acımasız. Dijital ortam nefes alabileceğimiz bir mecra olabilir. Bunun için de okuyucumuzun dayanağına muhtaçlığımız var. Taramaucu.com adresinden abone olarak bir geleneğin ayakta kalmasını sağlayabilirler” dedi.
Vedat Özdemiroğlu
SOYLU BİR ÇABA…
“Her hoş espri yeni bir başlangıçtır” diyen usta mizah muharriri Vedat Özdemiroğlu ise “Karanlık periyotlarda mizah daha da hayati rol alır. Dalgasını geçemediği her şeyden korkar insan. Korkmak insanidir. Korkup kaçmak alçaklık. Mizah, mazlumun gücüdür. Her hoş espri, yeni başlangıçtır… Tarama Ucu mecmuası, ülkemizin sağlam geleneklerinden olan mizah dergiciliğini bugüne taşıyan soylu bir çaba” diye konuştu.
Aslı Yazıcıoğlu
MİZAH MUHALİFTİR…
Çizer Aslı Yazıcıoğlu da mizah muhalif midir? Sorusuna şu karşılığı verdi: “Mizah tabiatı gereği muhaliftir. Mizahın temel refleksi her türlü beklentiyi ihlal etmekle ilgilidir. Eleştirel olmak zorundasınız. Aksi takdirde kimsecikler gülmez. Özgürlükleri kısıtlanan toplumlar sorumluluk hislerini kaybeder. Bunun faturasını da ağır bir formda öderiz.”
Ferit Güleç
Sanat direktörlüğü ve illüstratörlük yapan Ferit Güleç ise şunları söyledi: “7 yaşlarındayken kareli defterlere çizgi roman yapardım. Her yere Batman çiziyordum. 15-20 yaşlarımda çok giderdim mecmualara. Galip Tekin’e işlerimi göstermek için Kemancı Bar’a kaç sefer gittiğimi hatırlamıyorum bile. Hiç de geri çevrilmedim.”